onsdag 21 september 2016

Vi firar konstnärsbusinessen på favoriterna Haymarket & Svartengrens

jajäklar
nu
är man het
som konstnär
fantastiskt
det är mellanöstern...kina som står och knackar på dörren 
och
jag har inte ens tänkt på mina öppethus som också ska vara inom snar framtid
lägg till skyltningar....inredningar och annat mellan pensledragen
hepp
och
yes
mmm..nu är dessa intensiva dagar över
fantastiska människor man möter på livets väg
det är som om mina målningar drar till sig bra fina och roliga människor
vi gjorde Stockholm 
allt från lunch på ulla winbladh
vidare till förhandlingar med drink på favvisstället hay market
avslutning på mysfavoriten svartengrens
och
imponerade blev de
konsthandlarna som pronto ville gå på michelin krogar
ickesacarola
kul att visa annat av Sverige
Tack Jenny
för dina fina lugna gener och förnuftiga öron 





























...sådärja
nu
har jag vilat en dag
med tullpapper
fydenlede
om jag själv exporteras så är det för tullen kommer tvinga mig ut ur landet
ska sätta in en annons
-god man sökes till alltför spontan..godtrogen konstnär med endast en halv höger hjärnhalva
samtidigt
 mellan drinkar bubbel och annat intensiva flärdfulla ting 
är det skönt och nödvändigt 
att vila ögonen på mina takåsar..
Hollys enkla fina figurer 
kärlek
ren och skär nödvändig kärlek
och
livets ytterligheter 
när samtidigt som jag skålar i bubbel
somnade min Mauds Leif in ...svårt sjuk i denna hemska cancer
tårarna kan inte sluta rinna 
man tror ju någonstans att de man älskar ska leva för evigt
är då tacksam att 
jag fångar livet ...det som händer just nu
och älska sönder de man älskar




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar